Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




ØV, øv ... e-conomic forringer brugeroplevelsen

0

E-cononic udvikler sig desværre i den forkerte retning: Fra simpelt og brugervenligt - mod håbløst interface.

Jeg sidder lige nu og arbejder med kassekladden og E-conomic har valgt at lave godkendelse af bilag om fra en checkbox til håbløse store knapper.

Her er et eksempel på håbløsheden: 

Dette betyder bl.a. at man i stedet for at bruge 35px i højde per linie ... nu bruger 45px ... for at kunne skrive "Fjern godkendelse" ... altså at der er meget mindre plads til overblik over mange posteringer ...

Men værst af alt: I dagligdagen bruger jeg ikke godkendelse ... men alligevel fylder e-conomic min skærm med "shit".

E-conomic burde lære, at man bør bruge "rettidig omhu". At man ikke skal "svine" med pladsen men give kunderne "fokus på det vigtige".

Det er skræmmende, at E-conomic bruger krudt på denne slags ændringer, når man ikke engang kan håndtere afstemninger af en EURO konto! 

Tænk at Economic ikke er god for virksomheder, som handler uden for DK's grænser ... og værst af alt: At man ikke prøver at blive bedre, men istedet bruger udviklingsressourcerne ... forkert.

Bemærk, at jeg bevidst har valgt at slukke for godkendelser:

Under "Alle indstillinger -> regnskab -> kassekladder -> daglig"  har jeg fjernet "Godkendelse inden bogføring". På trods af dette - at jeg klart har brugt funktionen til IKKE at kræve godkendelse - ja på trods af dette, så har jeg stadig disse vulgære og volumiøse knapper.

ØV ØV ØV. 

Kom ind i kampen E-conomic. Ellers løber konkurrenterne altså med kunderne.

Husk: Det er ok at lave fejl - bare man er hurtig og god til at rette dem ;-) 

i Forslag » Andet af (820 points)

1 Svar

Hej srehne

Jeg er meget ked af at du har det sådan med vores nye knap. Og selvom det virker som om vi gør det for at irritere jer nogen gange så er det altså ikke tilfældet.

I og med at du ser knappen forstår jeg at du er logget ind via et administratormodul og der har dit til og fravalg på kassekladden ingen betydning - det har kun betydning når du logger direkte ind.

Vi er med på at vi bruger lidt ekstra højde i forhold til dette, men det er for os en investering i fremtidig funktionalitet.

Grunden hertil er at godkendelsen tidligere var en checkbox - men opførte sig ikke som en sådan. Og vi skal bruge den checkbox til en anden fremtidig funktion.

Så vi er lige nu startet med at lave den om til en knap. Derfra vil vi så, når administratorerne har vænnet sig til den nye knap, introducere en mulighed for at foretage det man kalder bulk actions. I første omgang er der tale om en meget ønsket funktionalitet fra mange administratorer. Vi vil gøre det muligt at slette udvalgte posteringslinjer. Således at man ved brug af checkbox kan vælge hvilke og så slette disse. Lige nu er det kun muligt at gøre det en af gangen eller hele kladden på en gang.

Vi har diskuteret frem og tilbage om hvordan vi gjorde det her mest rigtigt og jeg er oprigtigt ked af at den valgte løsning ikke er optimal for dig. Jeg håber på at du forstår de ovenfor nævnte bevæggrunde hertil og at du kan vænne dig til det nye look. Dermed ikke sagt at vi ikke lytter til feedback og jeg har bedt vores designer og vores udvikler om at kigge på om vi kan gøre noget i forhold til vor meget knappen fylder.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hejsa Lasse.

Jeg er 100% enig i, at checkboksen burde bruges til at vælge bulk actions. Perfekt. Men så kunne man også bruge den til at godkende bilag - og fjerne knapperne! Så kunne der bare være et lille icon som viste om linien var godkendt (eller ej) og dermed ikke være så vulgær.

Jeg synes ikke, at argumentet om bulk action ændre ved, at det er en 20% løsning, som man er gået live med.
Det var bedre at lave forandringen i 1 hug og så IKKE have disse knapper.

Spørg, om der er nogen af jeres kunder, som er vilde med disse store knapper!!!
Det tvivler jeg på! Jeg er villig til at vædde en fadøl på, at ikke en eneste eksisterende kunde sætter pris på disse knapper. ;-)

Lad ikke ønsket om at lave nyt gøre, at I er ligeglade med, hvad I gør mod kunderne for at nå målet.

Jeg støtter med andre ord "målet" - synes bare at det er en belastende vej I har valgt. Noget tyder på at jeres udviklingsafdeling er vigtigere end jeres kunder. Og det kan blive dyrt i længden.
Husk: Det er bare fedt med glade kunder! ;-)

Har I en brugergruppe som I snakker med når I laver nyt?
Så melder jeg mig gerne til at give feedback ;-)

PS:
Jeps, jeg er også lige en af dem der har været hårdt ramt af dumme ændringer i API delen som ikke er blevet varskoet ordentligt og er derfor "dobbelt ramt" af "uheldigheder" fra E-conomics udviklingsafdeling. Og jeg er ekstra ramt da jeg har gang i 5 regnskaber ...
MEN: Jeg skriver her i håbet om, at man stadig gidder lytte til kunderne og ikke bare "trumler løs" ;-)