forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

MobilePay Invoice

+1
Jeg har lavet aftale om MobilePay Invoice og glæder mig til at komme igang med at tilbyde mine kunder denne mulighed - men det er ikke så let!

Normalt når man sender en opkrævning via MobilePay og MobilePay Business kan man nøjes med modtagers telefonnummer. Det kan man ikke med MobilePay Invoice. Det er et stort problem, idet kunden jo sendes en opkrævning til det kundenavn de er oprettet med i debitorkartoteket. Hans og Grethe Hansen har oplyst deres mobilnummer, hvor de har mobilePay. Men det er Grethes telefonnummer og og i hendes MobilePay har hun valgt at "hedde" "Grethes MobilePay". Men det kunne lige så godt være, at hun blot havde valgt "Grethe Hansen" - lige meget hjælper det når jeg sender min MobilePay Invoice. Den bliver afvist, hvis den ikke 80% indeholder samme modtagernavn.

Jeg mener ikke, at jeg kan tillade mig, at udbede mig oplysninger om, hvilket navn kunden har oprettes sig med i sin app.

Hvis det f.eks er oprettet som "ego", så vil det kræve, at jeg i mit kundekartotek skal ændre kundens navn til "ego" med det resultat, at jeg ikke kan skrive mails etc. til kunden uden der står "ego" i navnefeltet.

Har talt med Danske Bank, som mener der burde være et felt i forbindelse med MobilePay Invoice nummeret, hvor man kan skrive modtagernavn, hvis det er forskelligt fra debitornavnet.

Man bliver jo heller ikke bedt om at oplyse sit MobilePay "navn" når man køber en burger hos MacDonald - vel.....

Steffen Guldmand
spurgt 20 Jan i Forslag » e-conomic generelt af Steffen Guldmand
status opdateret 12 Okt af Jesper Mieritz

5 Svar

Meget aktuelt - og vi lytter gerne på hvad svaret bliver. Vores kunder står med samme udfordring :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

besvaret 26 Jan Forslag af Jens Kirk
Hej Steffen
Tak for dit indlæg her på vores forum :)
 

Det er rigtigt, at kundenavnet skal være enslydende med det din kunde er oprettet med i mobile pay. Jeg vil gerne lige sikre mig, at jeg forstår dit egentlig forslag korrekt.

Du ønsker, at der var en specifikt felt der hed "mobile pay navn" -> lige som der er mobile pay telefon nummeret.
Så du kan sende en faktura til "Hans og Grethe" ved, at det er skrevet ind det er "Grethe's mobile pay"

Der er selvfølgelig forskel på hvordan det virker i forhold til den alm. mobile pay betaling i en forretning og en decideret mobile pay invoice og der er derfor nødt til, at være et check på om det er den rette bruger den sendes til.
Jeg kan dog godt forstå, at der i arbejdsgangen måske kunne kigges på hvordan dette kan gøres smartere.

Jeg ser frem til, at høre nærmere om de udfordringer det giver ude i virkeligheden så jeg bedre kan anskue det.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Online regnskabsprogram
 

besvaret 30 Jan Forslag af Andreas Polk
Hej Andreas. Du beskriver mit problem 100% som jeg ser det. Debitornavn og MobilePay "navn/modtager"

Håber der kommer tiltag på området.

På forhånd tak:-)

Hej Steffen.
Tak for din bekræftelse på, at jeg forstod det rigtigt smiley


Jeg vil gerne tage forslaget med videre til vores prioriteringsmøde for, at høre om det er noget som vi vil arbejde videre med.
Det vil ikke ændre på, at det stadig er nødvendigt, at få beskrevet fra kunden hvad navnet på "mobile pay brugeren" er. 


Jeg kommer med en nærmere opdatering når dette har været oppe og vende. 
Rigtig god dag 
 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Online regnskabsprogram
 

besvaret 22 Feb Forslag af Andreas Polk
Hej Steffen :)

 

Jeg har lige overtaget denne sag. Jeg kan desværre ikke se, at sagen er kommet videre. Det ændrer sig dog nu. Jeg tager fat i sagen herfra og jeg skal nok opdatere på dette indlæg, når vi har fået vendt den internt.

Jeg vil lige stille et enkelt spørgsmål i forhold til den tidligere dialog.

I forhold til dit indlæg ville du gerne undgå at spørge ind til kundens præcise navn på mobile pay, når den skal sendes. Efterfølgende skriver Andreas, at du ikke kommer uden om dette, men at løsningen ville være, at du fik et ekstra felt til at skrive det i. Derfor kan nu have en kunde som hedder Hans og Grethe med Grethe som bruger af mobilepay.

Ville det kunne være en acceptabel løsning? :)

 

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Jesper Mieritz

Online regnskabsprogram
 

besvaret 13 Jun Forslag af Jesper Mieritz
Hej Jesper. Dejligt, hvis det kan lade sig gøre med et "navnefelt" placeret før "mobilepay tlf.-nummer-feltet"

Således, at:

Hvis Kunden er oprette med navnet:
J. Hansens Invest og rådgivning
vil jeg kunne sende opkrævningen til:
Marianne Jørgensen - blot ved at skrive hendes navn i navnefeltet.
Hvis det er muligt, vil det være en super løsning.
Hej igen.

Jeg skal som sagt lige vende den internt, men det er den løsning jeg vil gå efter, da det giver rigtig god mening at kunne sende til en bestemt person, selv om kundenavnet er et andet :)
Super tak.
Hej Steffen og Jens :)

Der er sket ændringer hos Mobile pay, som betyder, at vi lige afventer, hvad de ender med.

Som jeg har forstået det, så er mobile pay blevet udskilt fra danske bank, hvilket betyder, at der er noget jura, som ændrer sig.

Derfor vil jeg for afvise forslaget og sætte det som implementeres ikke.

Vi gemmer dog ideen i vores idebank. Når Mobile Pay, så har landet deres nye muligheder, så vil genbesøge problemstillingen. Det giver ikke så meget mening vi ændrer opsætningen for så at skulle lave den om igen, hvis de vælger at ændre deres opsætning.

Forslaget er derfor lagt på standby indtil mobile pay 2.0 er klar :)

Med venlig hilsen

Jesper Mieritz

Online regnskabsprogram
 

besvaret 12 Okt Forslag af Jesper Mieritz
i gang× 3
løst× 83
Her får du det fulde overblik over alle forslag på forum. Klik på et tag for at se alle forslag i samme kategori - fx. "overvejes" eller "planlagt".

Selvom der er forslag, der ikke bliver implementeret i e-conomic, så fortvivl ikke - vi tager altid nye forslag op til vurdering, og det gælder også dit.