Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Periodisering af salg

0
Jeg skal til at bruge periodisering og som standard lægger der en konto 5660 til forudbetalte poster. Hvad vil man normalt bruge af konto til periodisering af salg. Jeg har varer der skal periodiseres over 12 måneder, men der eksisterer ikke en konto til det som standard.

Hvor i kontoplanen vil man normalt lave sådan en konto?
i Spørgsmål » Andet af (290 points)

1 Svar

Hej Toke

Konto 5660 er primært til periodisering af omkostninger (aktiv post).

Du skal have tillægsmodulet "periodisering".

Jeg anvender konto 6850 Forudfaktureret - Periodeafgrænsning (passiv post), når jeg skal periodiseret omsætning.

Du skal først ind i varegrupper (under salg) vælge, hvilken konto du vil periodisere på.

Jeg angiver hvilken periode omsætningen vedrører. Herefter periodiserer e-conomic automatisk omsætning i de perioder de vedrører. Det kan fx være 01.01.2017-31.12.2017

Desværre kan E-conomic kun periodisere ultimo måneden, hvilket betyder, at hvis du fx laver et salg i dag, der vedrører en leverance den 15. januar, så vil din indtægt komme 31. januar.

Jeg har tidligere stillet forslag om at få det ændret så man kan periodisere korrekt. Det har E-conomic desværre fravalgt.

Jeg håber det hjælper dig elle er du velkommen til at kontakte mig, hvis du har yderligere spørgsmål hhberthing@verifica.dk eller telefon: 22202821.

God fornøjelse

Hilsen og Glædelig jul.

Hans Henrik
Spørgsmål af (840 points)
Hej Hans Henrik.

Tusind tak for besvarelsen. Det var hvad jeg havde brug for at vide. Jeg vil give mig kast med det i morgen.

Men ja, det er da surt at den ikke kan periodisere på datoen. Det mangler man da.
Hej Toke
Selv tak.
Du kan her se mit forslag som E-conomic ikke syntes var en god ide: http://forum.e-conomic.dk/18595/periodisering-til-en-periode-pa-en-dag?show=18595#q18595

Som du kan se, så vurderede E-conomic, at det er meget få kunder, der har behov for periodisering på en specifik dato.
Så du kan meget vel skrive, at du har behovet.
Det gælder selvfølgelig også andre der læser dette indlæg.
Hilsen
Hans Henrik