Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Erklæring om kapitalens tilstedeværelse

0

Jeg har to selskaber (holding og drift) som er sendt til tvangsopløsning. Jeg har klaret alt med årsrapporter osv., men der mangler stadig "Erklæring om kapitalens tilstedeværelse". På virk.dk kan jeg under genoptagelse i punktet "Kapital" sende et link pr email til en revisor. Men der står følgende: "Vær opmærksom på, at du skal logge på med en medarbejdersignatur fra en godkendt revisionsvirksomhed, advokatvirksomhed eller bank/pengeinstitut for at kunne godkende kapital.". Så jeg skal vel ud og finde nogle der kan det for mig?

Hvordan foregår det? For driftsselskabet er det ligetil, idet jeg har mine likvider på en bankkonto, så der er rimelig nemt at se (for min bank?) at der står penge nok. Men hvad med holdingselskabet? Dets værdi ligger jo i driftsselskabet. Følger værdien af holdingselskabet direkte af erklæringen om værdien af driftsselskabet?

Jeg modtager også gerne henvendelser fra revisorer/advokater der kan klare en sådan opgave til et honorar der passer til opgaven.

lukket med noten: Revisor fundet
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (150 points)
lukket af

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Niels

Det kan vi godt håndtere. Det der ligger til grund for holding er jo værdien af datterselskabet, så det er vigtigt at du har opdateret dine regnskabstal, og at du har et regnskab der er udarbejdet korrekt.

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)
valgt som bedste svar af 🔒