Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilknyttet bilag forsvinder ved sletning af postering i kassekladde

0
Det sker en gang imellem, at man sletter en kladdepost med et tilknyttet bilag.

Tidligere blev det tilknyttede bilag "lagt tilbage" i mappen "Ubehandlede", men nu forsvinder bilaget helt fra systemet. Kan der ikke gøres noget ved det?
i Forslag » Bilagshåndtering af (26.5k points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Erik

Er det under regnskab du gør dette?

Jeg får en popup som spørger om jeg vil slette posteringen og så er der en mulighed for at krydse af at om bilaget skal flyttes til ubehandlet.

Krydset er som standard sat til at bilaget skal flyttes.

Jeg har blot klikket på krydset ud for posteringen på listen. Er det fordi du gør det på en anden måde end det?

Se billedet af popup.


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Har lige testet det med at slette hele kladden og der spurgte den ikke, men slettede posteringerne og smed automatisk bilaget ind i ubehandlede.
Har forsøgt fra både Firefox og Chrome.
Hej Lasse.

Det var et enkelt bilag, og der var flueben i feltet "Flyt til ubehandlede".
Det er sket et par gange før, men da reagerede jeg ikke, da det er meget sjældent, at jeg sletter bilag.
Men nu virker det igen.
Men nu skete det altså igen !!! At bilaget ikke blev arkiveret i Ubehandlede.
Hej Erik
Jeg har undersøgt sagen lidt nærmere og tror jeg har en forklaring - men det kan kun du bekræfte. :)
Den kommer kun op med spørgsmålet såfremt du sletter et bilagsnummer som ikke allerede eksisterer i systemet i det pågældende regnskabsår. Såfremt der måtte være en anden kladdepostering eller en bogført postering med samme bilagsnummer i samme regnskabsår så gør den det ikke. Jeg har selv genskabt problemet i en aftale vor jeg kører med overlappende nummerserier i min kladde over for mine fakturaer. Da en salgsfaktura i samme år med samme nummer også anses teknisk som en postering - så behandler den det som om at du ikke sletter det hele da den postering er der - og så ryger bilaget. Håber det giver mening.
For en ordens skyld: "salgsfaktura" omfatter her kun manuelle salgsfakturaer. Egentlige salgsfakturaer - og i øvrigt også rykkere - 'tæller' ikke som posteringer knyttet til det pågældende bilagsnummer/regnskabsår, da fakturaer og rykkere jo altid har deres eget, system-genererede bilag.
Hej Lasse.
Ja, det er sandsynligvis det, der er årsagen, og i grunden ganske logisk. Så vi parkerer den der, indtil jeg er helt sikker på forløbet.