Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Datoproblemer i csv fil fra Danske Bank

0
Jeg bruger Mac, og når jeg gemmer mine kontobevægelser fra Danske Bank i en csv fil bliver datoerne ikke gemt rigtigt. De bliver til decimaltal fx. 0,6789457533. Jeg har forsøgt at formatere dem, og jeg har fulgt diverse råd jeg har fundet herinde uden held. Er der nogen der har oplevet det samme?

Jeg har forsøgt at indlæse filen i economic, men der kommer fejl på datoen med det samme.
lukket med noten: Jeg har selv fundet svaret.
i Spørgsmål » Andet af (160 points)
lukket af
Hej Sara B

Dejligt at du fandt løsningen på det, ellers har vi også guides til det her: http://wiki2.e-conomic.dk/generelt/excel-og-mac - der skulle kunne hjælpe på disse problemer. Du siger endelig til, hvis det opstår noget en anden gang.

Tak fordi du bruger vores forum :)
Jeg sidder nu med problemet, og kan ikke få det til at virke,

Jeg kan ikke gemme det som en windows..fil ??

Er der nogen der hjælpe?
Hej Kirsten

Dejligt du bruger vores Forum. Hvis du sidder med sådanne udfordringer som stopper dit arbejde på den måde, må du endelig også bare bruge vores support alt det du vil :)
 
Jeg er nemlig ked af at høre det driller dig. Jeg håber det allerede er blevet løst, så du har fået gemt dine filer i det rette format. Skulle det stadig drille vil jeg meget gerne se nærmere på det. Da det ikke er et generelt problem vi oplever i programmet nu, har jeg ikke nogle generelle råd til at løse lige det, så der er lige et par ting der kan ses på.

Det er altid en god ide lige at kontrollere det ikke er et problem i Excel. Det kan du gøre ved at gå ind i Excel og taste noget som en test og prøve at gemme det. Hvis du kan gemme det i det rette format den vej, så har du adgang til de rette formater og det er ikke noget i Excel som driller. Så kan det være fra browseren, computeren eller e-conomic det driller.

Sådanne problemer kan nemlig ligge lokalt på computeren eller på en browser også. Hvis du har mulighed for at prøve fra en anden computer, kan du se om det også driller derfra eller om det er på computeren problemet ligger. Derudover kan der fra din egen computer også ses på, om det skulle være i browseren. Har du testet om det er i flere browsere f.eks. både i Internet Explorer, Firefox og Google Chrome? Hvis det kun driller i en af dem, kan det være lige den browser som driller mangler en opdatering - det kan ses inde i browseren eller browseren kan downloadses på ny, så det i hvert fald er den nyeste version. Håber du kan få det til at lykkes i en af browserne, så du kan komme videre med dine filer.

Hvis udfordringen ikke ligger nogle af de steder kan de informationer nemlig også være virkelig brugbare for os, når vi skal undersøge det nærmere herfra. For finder du ikke løsningen nogle af de steder eller skulle noget af det drille, må du endelig tage fat i os, så vi kan se, om det skulle være på din aftale eller på anden måde noget vi kan løse eller hjælpe med herfra.

Du tager endelig bare fat i os ved at trykke på det blå Chat ikon inde i din aftale oppe til højre eller ringer til os på 88 20 48 40 i alle hverdage fra 9-14 eller på chatten helt til 18.

Glæder mig til at høre fra dig, hvis du ikke har fået løst det på nogle af de forskellige måder, så vi kan fortsætte detektiv arbejdet efter løsningen :)