Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tvungen lokation

+3
I et andet indlæg i dag er der en bruger, der efterlyser en rapport, hvor man kan se omsætning på antal / beløb pr. lokation.

Dertil vil jeg sige, at den rapport er hårdt tiltrængt, men ikke noget bevendt, som e-conomic er indrettet i dag.

Man kan registrere pr. lokation eller lade være, hvilket netop er problemet. Registrerer man nogle bevægelser pr. lokation, men ikke alle, så er det et stort kaos, som ingen kan overskue.

Derfor, skal lokationerne have en værdi, skal man kunne indstille systemet til altid at forlange en lokation. På nøjagtig samme måde som man på finanskontiene kan angive tvungen afdeling.

Ellers kan I glemme alt om lokationerne som et styrings- og rapporteringsredskab.
i Forslag » Lagerstyring af (26.5k points)
status opdateret af 🔒

4 Svar

Hej. Det er mig der bruger lokationer og har også været generet af din pointe.

Jeg har nu indsat lokation på mine varenumre. I vores tilfælde sender vi 90% fra een lokation og det fungerer så for os, da vi så skal ændre lokation på kun 10% af ordrerne.Det ville dog være dejligt, hvis der kunne vælges lokation pr ordre i stedet for pr ordrelinje.

Vi sender aldrig varer fra forskellige lokationer på samme ordre/faktura

Hilsen Tea
Forslag af (210 points)
Ja, det har jeg også gjort, altså en lokation på hver vare.
Men problemet er menneskeligt: Husker man at lægge en lokation på nye varer?
Derfor "Tvungen lokation", så man ikke kan sælge/købe uden.
Og iøvrigt er den "Tomme" lokation et stort problem ved lageroptællinger og lign., og jeg fatter ikke, at de store revisionshuse ikke har gjort opmærksom på problemet ved årsafslutningerne.
Hej Erik (og Tea)

Det er jo en to-delt problemstilling i præsenterer mig for her. Jeg vil adressere tvungen lokation her og så tager vi den anden på det andet indlæg.

Det er helt sikkert en god idé at lave det tvungent og det vil jeg rigtigt gerne tage med til vores næste forum prioriteringsmøde.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Andreas Polk og Erik Jensen

Jeg har åbnet et projekt, hvor jeg i den grad har brug for lokationer.
Eriks indslag beskriver, hvorledes man fejlagtigt kan anvende lokationen "ingen steder",
og jeg tilslutter mig helt og aldeles, at lokationen skal være tvungen på samme måde, som
afdeling er det.

Af indslagene fremgår, at de er dateret tilbage til januar måned, formodentlig 2016.
Løsningen overvejes sikkert stadig, da den endnu ikke er implementeret.

Vi ved alle, at Lasse Bager er en travl mand, så forslagene måske ikke altid bliver taget med på næste forummøde som lovet.

Så - Andreas - hvis du vil tage over, så vi kan få løsningen og ikke skal leve med Eriks ellers gode hovsa-løsning.

Med venlig hilsen

Finn
e-consultic. dk
Forslag af (10.5k points)
Hej til alle der følger med her :)

Jeg kan se i ikke har fået et svar tilbage på indlægget og det er ikke i orden. Derfor har taget sagen op igen og vendt den med vores udviklere.

Jeg kan sagtens se ideen i at have en tvungen lokation. Det ville minimere risikoen for fejl, når der bogføres varer ind på lageret, eller sælges fra lageret.

Der er dog blevet taget en beslutning omkring, at dette ikke er noget vi vil udvikle på i nærmeste fremtid.

Jeg synes dog ideen er rigtig god og derfor vil jeg gemme den i vores idebank. Hvis vi kommer til punkt, hvor der er mere plads i vores udviklingsplan, eller vi berører emnet på anden vis, så vil jeg tage problemstillingen op igen. For nu vil jeg dog sætte forslaget som implementeres ikke.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)