forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Visning af faktureret beløb for underprojekter

0
Jeg har følgende ønske.

Når jeg anvender hoved projekt og underprojekter (bruges for at samle mindre enkeltopgaver på en faktura til samme kunde) kan jeg ikke se på oversigten, hvad der er faktureret den enkelte sag eller om den overhovedet er blevet faktureret.

Det vil jeg meget gerne kunne.

Det ville også være rart om man kunne se at et projekt er en del af et hoved projekt, når man står på underprojekt billedet.
spurgt 2 Sep, 2015 i Forslag » Projektstyring af C.Bruun
status opdateret 6 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej C.Bruun

Tusind tak for indlægget og det gode forslag :)

Yderligere specificering i samlefakturering på projekter er faktisk noget vi allerede har på tegnebrættet, og kigger på de mulighed der foreligger for at forbedre denne funktionalitet og der må man sige du kommer med nogle gode inputs.

Så jeg tilføjer referencen til dit indlæg her, så du kan få nogle opdateringer når der kommer konkrete nyheder vedrørende denne funktionalitet.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 6 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen
Hej

Hvad er status? Det er en daglig irritation at jeg ikke i oversigten kan se hvad der er faktureret og ikke mindst hvad der ikke er faktureret på de enkelte underprojekter.
Det vil ligeledes være rart om man i oversigten kunne se om den er en del af et hovedprojekt.

Hvornår kan der forventes noget nyt på denne front?
Hej :)

Jeg beklager du ikke har fået svar på din opfølgning. Det er ikke i orden.

I forhold til sammenhængen mellem hovedprojekter og underprojekter, så kan du via hovedprojektet se alle de underprojekter, der er tilknyttet og samtidigt se, hvor meget der er faktureret hver for sig og samlet.

Du skriver også, at du via underprojekter vil kunne se, hvilket hovedprojekt, der er tilknyttet.
Denne del kommer ikke til at blive lavet, og det skyldes simpelthen, at der ikke er mere plads i kolonnerne til at have det stående.

Et lille trick herfra kunne være, at angive dine hovedprojekter som fx nummer 10, 20, 30, 40 osv.
Når du opretter underprojektet, så kan alle fra 11-19 høre til hoved projektet 10. Dem fra 21-29 hører til hovedprojekt nummer 20 osv.

Hvis du ikke har nok cifre i 10, 20, 30, så kan du køre med 100, 200 eller endda 1000, 2000. Der er 9 cifre at lege med der. På den måde kan du nemt lige sortere og se, hvilke der hører til hvor.

 

Jeg håber det giver mening, ellers må du endelig sige til. Så kan jeg prøve at forklare ydeligere :)

Med venlig hilsen

Jesper Mieritz

Online regnskabsprogram
 

besvaret 6 Jul Forslag af Jesper Mieritz