Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fordeling af brændstof kontokort opkrævning og bilag mellem flere konti

0
Er der nogen, der kan fortælle mig den rette metod i e-conomic til at bogføre følgende....

Hver måned får jeg en opkrævning fra mit benzinkort selskab for den foregående periodes brændstof indkøb (køb, hvor der er brugt kontokort). Det vil sige, at selve betalingen sker i f.eks. Februar - selvom de enkelte køb kan havde sket i december eller januar.

I kontoplanen har jeg konti for hver af virksomhedens biler - hvoraf den en også ved årsafslutning har en privatandel. Bilagene kan derfor vedrør forskellige biler, og også både benzin og diesel, som også har seperate konti. Jeg får bilagene på hvert køb (optankning) via email.

Jeg skal naturligvis bogføre selve betalingen hver måned, men jeg vil gerne fordele dette beløb mellem de forskellige konti. Jeg har forsøgt at anvende e-conomics fordelingsværktøj under posteringsvinduet, men jeg kan ikek finde ud af hvordan jeg bogfører både selve opkrævning/betaling samt de forskellige bilag, også således at beløbene passer - jeg får altid et resultat, der ikke stemmer.

For at gøre opgaven yderligere kompliceret er der ved hver opkrævning et opkrævninggebyr på 5 kr - og den skal også bogføres således at totalen stemmer.

Er der nogen, der kan sige hvordna dette skal gæøre rent praktisk i e-conomic?

På forhånd tak!
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (2.3k points)

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Adrian

En korrekt metode er fordelingsværktøjet, hvilket også er den jeg ville anvende.

Fordelen er du kan opsætte mulige konti med foruddefineret tekst, så det er let at koble de enkelte konti til linjer på din faktura.

Bruger du kreditorstyring skal den første oplysning være fakturabeløbet ind på kreditorkontoen, herefter åbnes fordelingsværktøjet og udgiften på fakturaen fordeles ud på relevante konti.

Bruger du ikke kreditorstyring, skal første oplysning blot være betalingen af fakturaen.

Har du brug for hjælp med opsætningen af skabelonen, må du lige skrive igen.

MVH

Morten Roslund
Bogføringshjælp af (1.9k points)
valgt som bedste svar af