Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Absurd prisstigning på e-conomics

0
Jeg fik sørme en opringning i går fra e-conomics, der meddelte mig at fra 1. april vil man beregne vores abonnement på basis af posteringer fremfor antal brugere, som det vist er i dag.

Det betyder at vores abonnement stiger godt 50% i pris.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad denne prisstigning skal begrundes i. Venter på forklaring og officiel meddelelse fra e-conomics og kigger mig i mellemtiden om efter et nyt system. Surt efter bare 18 måneder som kunde at skulle skifte system igen.

Har I andre hørt noget?

Mvh. Iben
i Spørgsmål » Andet af (160 points)
Hej Iben.

Du har fuldstændig ret i at 50% stigning er uacceptabelt.
e-conomic er i gang med en urimelig pris regulering, under påskud af, at de ikke har lavet pris regulering i 10 år. Det er muligt, at det til bestyrelsesmødet har virket som en god ide, lige at gennemtrumfe 30-60% stigninger her og nu, fordi bestyrelsen ikke har forholdt sig til en ordentlig prisstruktur de sidste 10 år. Men som bruger og betaler kan jeg ikke acceptere denne beslutning. e-conomic kan lave en prisudviklingsplan over de næste 5 år, for at nå op på det niveau, som e-conomic selv mener er markedsprisen.
Jeg har sagt klar nej til at modtage denne prisstigning og fik så at vide at jeg bare kunne opsige mit abonnement. Det er mafia lignende metoder at presse, for mit vedkommende en prisstigning på 36%, ned i halsen på mig. e-conomic ved uden mærket godt, at virksomheder ikke bare skifter økonomisystem hen over natten. Hvilken mere værdi får jeg ud af en prisstigning på 36%... Ingen overhovedet. Jeg kæmper stadigvæk med "lange svartider" og "nedetider". Jeg kan se på Trustpilot at e-conomic får dårlige anmeldelser og det er fuldt ud fortjent. Nu håber jeg ikke at WebCRM, Dropbox, min bank og forsikringsselskab, min udlejer og øvrige 75 leverandør vælger at presse en 36% prisstigning ned i hovedet på mig. Hvis jeg udsatte mine kunder for en prisstigning på 36%, så forlod de butikken med det samme. Hilsen en meget utilfreds e-conomic bruger.

1 Svar

Hej Iben

Vi har besluttet at ændre vores prisstruktur, så ens abonnementspris afspejler ens forbrug af e-conomic. Det har tidligere været sådan, at alle kunder med over 2.000 posteringer, betalte for det samme abonnement, uanset forbrug. Det har vi længe gerne ville gøre op med, da vi gennem årene har fået en meget bred kundegruppe, med meget forskellige behov.

Med den nye prisstruktur, har vi mulighed for at tilbyde abonnementer til forskellige priser, alt efter kundernes behov – så vi har fx et lille abonnement til kunder med under 1.000 årlige posteringer, der kun har brug for de helt basale regnskabsfunktioner og større abonnementer til kunder med 25.000 posteringer, hvor der medfølger flere funktioner og tillægsmoduler som PBS, Abonnement og Anlægskartotek.

Jeg forstår godt, at du er frustreret over din prisstigning, men nu har du i hvert fald en forklaring på, hvorfor vi ændrer priserne. Det er en naturlig og nødvendig tilpasning til markedet som det ser ud i dag. Den gamle prisstruktur havde efterhånden 10 år på bagen og passede simpelthen ikke længere til vores brede kundegruppe.


De nye priser trådte i kraft i starten af januar for nye kunder og bliver gældende for eksisterende kunder til april. Vi er i fuld gang med at ringe og skrive til alle vores kunder, så alle hører om det i god tid, forud for faktureringen.

Du kan læse mere om de nye priser og tankerne bag her.

Jeg håber, at du trods prisstigning, har lyst til at blive hos e-conomic, men jeg har fuld forståelse for, at du er på udkig efter noget andet – og hvis du får brug for hjælp til at eksportere dine data fra e-conomic, så kan du selvfølgelig bare tage fat i os.

Venlig hilsen


  Tanja Sørensen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (800 points)
Tænk hvis i brugte lige så mange resourcer på at udvikle jeres system som i gør på at udtænke nye mye pris strukturer.

I burde skamme jer!