Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning fremmet valuta

0
Hej

Jeg er kommet i et problem med min bank afstemning, jeg har en Svensk kunde. Der bliver fakturaret i svenske kroner, men når jeg laver bankafstemning står indbetaling selvfølgelig i danske kroner på min konto.

Men når jeg prøver at overføre mine posteringer til kassekladen, før jeg følgende fejl melding..... Kundenr. 24 har en anden valuta end grundvalutaen.

Hvad gør jeg lige for at undgå dette?

På forhånd tak
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

1 Svar

Når du konterer og angiver enten kundenummer eller fakturanummer, henter systemet den valuta ind i kladden, som kunden er oprettet med. Behold valutabeløbet i beløbsfeltet og anfør afregningskursen i kursfeltet. Gem og afstem, så stemmer det.
Bogføringshjælp af (350 points)
Hej tak for svar.

Dog har jeg ikke de muligheder som du beskriver under bankafsteming. Helt præcis har jeg indlæs min csv-fil, makeret linjen med indbetalingen fra det udlandske firma trykket overfør, og i boksen har jeg sat den til kundeindbetaling og indtastet kunde nr. Som jeg gør med de andre kunder. Men desværre får jeg en fejlmelding der. som beskrevet overfor.

Ved ikke om jeg mangler et modul, eller der bare skal lavet noget om i min opsætning, Eller om jeg skal vænne mig til at lave de udenlandske indbetalinger et andet sted i systemet...
Det lyder mærkeligt, så jeg synes, du skal kontakte e-conomics telefonsupport eller deres chat.