forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Nulstilling af varelager pr. lokation.

+5

HJÆLP.

Hvis man anvender lokationer og vil nulstille beholdningerne pr. en bestemt dato og derefter indlæse en ny optælling, er der ingen muligheder i systemet.

Vejledningen siger, at man skal sørge for, at alle varer ligger på den samme lokation. Go´daw. Hvad skal man så med lokationerne?

Jeg sidder med en Finanslagerværdi for alle lokationer tilsammen. Den kan jeg trække på en bestemt dato, men ikke pr. lokation.

Så har jeg den mulighed, at jeg kan trække en Lageroptælling, der kan fordeles efter lokation. Men jeg kan ikke vælge en dato. Dvs. den rapport er her og nu.

Mit forslag vil være, at man enten tilføjer rapporten "Finanslagerværdi" en afgrænsning på Lokation, eller rapporten "Lageroptælling" forsynes med en pr. dato.

Men det skal også være sådan, at man skal have mulighed for at skelne den "usynlige" lokation "Blank" fra de øvrige lokationer.

Er det noget e-conomic vil gøre noget ved omgående, eller bliver det en "Implementeres ikke"?

Er der et klogt hoved udenfor e-conomics regi, der kan hjælpe?

spurgt 31 Aug, 2014 i Forslag » Lager af Erik Jensen
status opdateret 18 Dec, 2014 af Lauris Sørensen

6 Svar

Hej Erik

Tak for dit indlæg og det fine forslag.

Dette er selvfølgelig noget der kan skabe komplikationer, hvis man ikke ligger inde med en lageroptælling fra den dag man rent faktisk ønsker at nulstille lokationerne pr. Så er man nødt til at ned og grave i de bevægelser der har været på de givne varenumre.

At tilføje en pr. dato på lageroptællingen vil være vanskeligt, da den tager højde for de antalsmæssige justeringer som ikke er endeligt registreret/finansført, her tænker jeg på leveret og modtaget, som er relativt flydende.
At tilføje muligheden for at tilføje "Fordel pr. lokation" til finanslagerværdien er dog et glimrende forslag, som jeg kan se fungere rigtig godt hvis det bliver implementeret.

Så det er dette forslag jeg vil tage med på næste prioriteringsmøde, så ikke en "implementeres ikke" i denne omgang. Du vil naturigvis blive opdateret i dette indlæg når der konkrete nyheder.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Online regnskabsprogram

besvaret 19 Sep, 2014 Forslag af Lauris Sørensen
Hej Erik

Så er der en opdatering til dette forslag.

På vores seneste prioriteringsmøde havde vi dette oppe og vende, og var enige om at det ville være hensigtsmæssigt at gøre noget i retning af dette.

Umiddelbart bliver løsningen at der tilføjes en pr. dato til lageroptællingen, så det vil vi arbejde på at implementere snarest muligt.

Jeg vil naturligvis opdatere dette indlæg når der er konkrete nyheder

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Online regnskabsprogram

besvaret 18 Dec, 2014 Forslag af Lauris Sørensen
Tak.
Der er lageroptælling mellem jul og nytår 2014. Ikke næste år.
Det er korrekt ja.

Nu er vi jo påpasselige med hvad vi lover herinde, jeg tør dog garantere at vi ikke når at implementere dette inden årets lageroptælling.

Herfra må min anbefaling på det kraftigste lyde at du gør som du plejer - og i forhold til den nuværende funktionalitet, vil jeg anbefale at du udskriver en lageroptælling omkring d. 31 december, eftersom den fortsat kører pr. dags dato.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Online regnskabsprogram

besvaret 19 Dec, 2014 Forslag af Lauris Sørensen

Er det korrekt, at dette endnu ikke er implementeret?

Således er det stadig kun muligt at trække lageroptælling pr. dags dato og ingen lokationsafgrænsning på lagerværdi?

Lokationsafgrænsningen på lagerværdi på meget gerne opprioriteres, såfremt det er muligt.

besvaret 2 Aug, 2016 Forslag af moernmik
I lovede dette implementeret, men der er endnu ikke sket noget?
besvaret 5 Jan Forslag af moernmik

3 år efter det er "planlagt" og der er stadig ikke sket noget ?????

Kan vi ikke snart få en status - det er et kæmpe problem når man bruger lokationer......

René Arpe

It-konsulent

besvaret 10 Aug Forslag af Rene.Arpe
i gang× 3
løst× 83
Her får du det fulde overblik over alle forslag på forum. Klik på et tag for at se alle forslag i samme kategori - fx. "overvejes" eller "planlagt".

Selvom der er forslag, der ikke bliver implementeret i e-conomic, så fortvivl ikke - vi tager altid nye forslag op til vurdering, og det gælder også dit.