forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Håndtering af fakturaer der går fejl i EAN/email afsendelse

+5
Hej

Det er virkelig irriterende at man kun finder fejlede faktuarer under "Sendt" under "Fakturering". Når jeg har lavet en faktura glemmer jeg alt om den indtil den forfalder. Går i øvrigt udfra at elektronisk afsendelse til kendte og tidligere benyttede modtagere virker.

Det gør det i alt for mange tilfælde ikke. Det giver ikke mening at skulle ringe til kunderne og bede dem bekræfte at faktura er modtaget. Så hvad med en lille funktion.

En konfigurations parameter der hedder gensend faktura (værdi fx. 0-5) - så skal systemet med fx 24 timers interval prøve at gensende fejlede fakturaer.

En konfigurations parameter der hedder adviser om fejlet faktura - så sender systemet en email til bruger hvis en faktura er fejlet.
spurgt 7 Jul, 2014 i Forslag » Andet af kimbiel
status opdateret 26 Jan, 2016 af Lauris Sørensen

3 Svar

Hej Kim

Tak for dit indlæg og det fine feedback.

På nuværende tidspunkt har vi jo som du selv nævner, menupunktet "Sendt" hvor det er muligt ret hurtigt at se om fakturaen er leveret og hvis ikke, at gensende den herinde fra.
Med hensyn til at afsendelse til tidligere benyttede modtagere blot går igennem er det lidt farligt at sætte sin lid til dette. Vi har i en periode oplevet uregelmæssigheder af modtager serverne til EAN fakturaerne, altså en faktor som vi ingen magt har over, udover at vi får en fejlmeddelelse hvis fakturaen ikke går igennem.

En automatisk gensendelse af fakturaen vil jeg finde ret uhensigtsmæssig, hvis der reelt er en tastefejl i fakturaen, hvad end det er på EAN nummer, mailadresse eller andet. SÅ vil aftalen blive ved med at fejle denne afsendelse, hvilket jeg finder unødvendigt.

Jeg syntes derimod at forslaget om at modtage en notifikation på en eller anden måde hvis fakturaen fejler er ret god, ihvertfald at gøre det mere synligt på en eller anden måde, så det vil jeg tage med til overvejelse, og så kan vi undersøge mulighederne på området.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 11 Jul, 2014 Forslag af Lauris Sørensen
opdateret 13 Aug, 2014 af Lauris Sørensen

Hej Kim

 

Så er der en lille opdatering til det forslag du har opstillet i indlægget her.
Det glæder mig at fortælle dig at vi har valgt at prioritere dette forslag til udvikling, og dermed fremtidig implementering.

 

Umiddelbart vil der ikke være tale om en descideret notifikation ved fejl af afsendelse på mails, men nok nærmere tale om en dashboard/widget løsning, som formentlig vil ligge ude på "Hjem" fanen.

 

Dette er naturligvis kun spekulationer, og jeg kan intet sige med sikkerhed, førend at løsningen er under udvikling, så vi ved meget mere når det rent faktisk bliver implementeret smiley

 

Jeg vil opdatere dette indlæg når der er konkrete nyheder.


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Aug, 2014 Forslag af Lauris Sørensen
Vi venter spændt på en løsning. I kunne evt. også give mulighed for at modtage en mail når der kommer fejl.

Ligemeget hvad så bliver en eller anden form for notifikation super godt.

Mvh
Rasmus
Hej Kim
og Rasmus.

Nu er denne sag ved at have urimelig lang tid på bagen. Det betyder også at vi har været nødt til at grave en status frem på denne opgave. Den har som før skrevet været indlagt i opgavebunken hos udviklingen, og ved gennemgang af deres fremtidige opgaver må vi realisere at dette for nuværende ikke bliver noget vi kan kaste os over at løse på en god måde.

Der bliver derfor ikke nogen snarlig løsning på dette. Det er dog et ganske oplagt forslag hvorfor jeg er overbevist om at det med tiden vil blive implementeret.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 26 Jan, 2016 Forslag af Lauris Sørensen
Hej
Angående modtagelse af e-mail til firma e-mail konto når e-mail sendt fra e-conomic ikke bliver modtaget, er der en nyere status på en løsning?