forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mærkelig måde at håndtere vareopslag

0
Er det kun hos mig, eller ?

Har en hel del varer på "lager" .  Der er anvendt alskens forskellige varenumre, f.eks således:

Nummer   Tekst

651691 TÆNDRØR ZKR7A-10
652262 TÆNDRØR ZFR5F-11
653199 TÆNDRØR NGK

Problemet er nu, at når man f.eks har et varenummer "RO"  registrerings omkostninger, og skal bruge dette varenummer i en salgsfaktura, når man så skriver "RO" i varenummer vinduet/feltet, så får man absolut ikke vare "RO", men i stedet den første vare der starter med en numerisk værdi, i dette tilfælde varenummer "210" .. hvad sker der her?  Er det en bug, eller kan man ændre indstillinger et eller andet sted ?  Denne fejl betyder pt. at direkte indtastninger af varenumrer faktisk ikke er brugbar - det kan da ikke passe?

Mvh

Robert Nissen
spurgt 18 Apr, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Robert
status opdateret 30 Apr, 2014 af Heidi Christensen

2 Svar

Hej Robert,

Mener du måden der søges på?

Hvis ja, så er vi igang med at ændre denne. På torsdag kommer næste opdatering hvor denne ændring er med, så prøv at kigge på det der - om det ikke skulle være bedre :)

Med venlig hilsen

Heidi Christensen

Online regnskabsprogram

besvaret 22 Apr, 2014 Forslag af Heidi Christensen
Tak - det jeg mener er ikke direkte måden man søger på, men nærmere det faktum, at hvis jeg i en fakturalinien indtaster varenummeret "RO"  som jeg selv har oprettet og er 100% sikker på eksisterer, så får jeg ikke dette varenummer ind på linien, i stedet findes der et eller andet , som jeg ser det vælges og sorteres der blindt ud fra et numerisk princip - og det giver jo ingen mening at man kan indtaste et varenummer såfremt det alligevel ikke bliver det man får, og man skal til at rulle rundt i et alenlangt varekartotekvinduer... der i øvrigt igen er blevet alt for lille ( en anden sag ) ;-)
Mvh
Robert Nissen
Det lyder til at blive løst på torsdag med priotering ved søgning, således hvis du har en vare med varenr. RO og i varenr. feltet skriver RO, så er det den vare som bliver valgt og ikke som nu hvor det er lidt tilfældigt hvad der vælges :)
Hej Robert,

Hvordan er søgningen nu efter gårsdagens opdatering?

Med venlig hilsen

Heidi Christensen

Online regnskabsprogram

besvaret 25 Apr, 2014 Forslag af Heidi Christensen
Nu kan jeg da finde mine varer ud fra et indtastet korrekt varenummer, eller rettere sagt; indtaster man et varenummer får man også den rigtige vare, og sådan skal det jo være :-)

Mvh
Robert Nissen
Super duper! Jeg regner med, at det er som det skal være så :)